duminică, 13 ianuarie 2013

Sunt singur

Sunt singur! Prietenii au uitat de mine, familia se poartă de parcă sunt invizibil, uneori sunt o bucată de stancă pe care o poartă în spate. Dar poate nu sunt atât de singur! Într-un colț al camerei stă prietenul meu, îl privesc îi zâmbesc și gândesc ,,este prieten?aliat?’’ Prin intermediul lui ajung la oameni și pot fi cine vreau eu. Pot fi un farmacist timid, pot fi o soție frustrată, pot fi un băiețel de 5 ani, sau pot fi chiar eu, de ce nu! Am uitat să vă spun știu că și acest prieten mă trădează. Ființe precum ,,un robot portocaliu cu trei rubine în frunte, șobolani albi cu o mulțime de ochi ce vorbesc limbi străine’’ mă urmaresc prin intermediul prietenului meu. Asta mă face să îl țin mai tot timpul acoperit cu un material de culoare roșie, așa mă protejez. Sunt în fața prietenului meu, a... am uitat să vă spun, el este calculatorul meu, cadoul mamei înainte să moară. Mama...Ea este singura care mă întelege sau ,,era’’ așa spune tata. Nu înteleg de ce spune,,era’’ eu îi aud glasul în fiecare seara. Toți îmi spun ca este doar în capul meu, eu știu mai bine! dar îi las să creadă ce vor. Sunt în fața prietenului meu și fac ceea ce fac în mod regulat, tastez la întamplare cuvinte. Știți, mintea mea este o întreagă rețea plină de autostrăzi și multe lumini, idei, cuvinte și sclipiri... Tastez : FARĂ ETICHETĂ (toți punem etichete, de ce?), aleg la întamplare și dau peste un site. Sunt ,,n’’ pe aici, unele interesante altele nu. Pe ăsta în ce categorie îl voi încadra? Știți? Am un carnețel în care țin evidența. Când mama mă umilește ,,prostule, tâmpule’’mă liniștesc citind în carnețel. De când trăiește în mintea mea, mă umilește, uneori mă întreb este mama sau nu?
Povestea de sus poate fi viața mea sau viața altora, dacă și ție ți se întamplă să dai de acest site vei găsi și adresele Centrelor Sociale în care vei putea beneficia de dezvoltarea abilităților de viată independentă participând la activitățile de grup și activitățile din cadrul atelierelor de artizanat, artă decorativă, tâmplărie, croitorie, etc. Te poți gândi: înțeleg rostul consilierii psihologice, psihiatrice, dar cu ce ma ajută pe mine să merg la atelierul de....’’ Vreau să îți spun câteva lucruri despre aceste ateliere: 

-frecventarea acestora îți oferă oportunitatea de a desfășura activități semnificative pentru îngrijirea personala, a productivitații și relaxării.
 - te va ajuta să ai o stare de bine și satisfacție prin efectuarea de obiecte valorificabile
 - te va ajuta să îți recapeți abilitățile de viață pierdute sau care nu mai funcționează la parametrii normali.
 - să dezvolți noi abilități, aptitudini și interese 
 - să dezvolți încrederea în tine
Tehnicile creative permit conștientizarea și rezolvarea conflictelor intrapsihice. Materialele folosite te vor ajuta la activarea și încurajarea în autocunoaștere, îți vor favoriza autonomia, îți vor îmbunătății relațiile interpersonale. Vei învața să cunoști modul personal de a simți și reacționa, cercetând diferite materiale din cadrul atelierelor (lemn, lut,mătase, etc) îți vei îmbunătăți percepția și posibilitățile folosirii materialului după diferite posibilități creative. Dacă argumentele mele nu te-au convins, vino și experimentează în viața ta! Tu esti cel care hotărăște dacă merită sau nu. Cercetările arată că 1 din 3 persoane va avea pe parcursul vieții o problemă de sănătate mintală. Acea persoană pot fi eu sau cei apropiati mie. Dacă și ție ți se întamplă ești pe sit-ul potrivit, informează-te și cere ajutor! Aceste cuvinte le-ai mai citit? Cu siguranță, au fost spuse, eu doar le repet aici în acest articol și te îndemn: cere ajutor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu